Snickers-milkshake

Kombinasjonen av sjokolade og peanøtt har alltid vært (og kommer nok alltid til å være) en stor favoritt hos meg. Hva er vel bedre enn en snickers-milkshake på en lørdag? Utrolig godt! Det fine med denne oppskriften er at du også kan bruke den som en iskremoppskrift, bare ved å bruke mindre melk. Jeg laget denne etter en deilig treningsøkt i går, og før jeg visste ordet av det var glasset tomt. Oppskriften passer til ett stort eller to små glass. 

Ingredienser

  • 1 banan, gjerne frosset i skiver (jo mer moden, desto søtere blir milkshaken)
  • 1 stor ss peanøttsmør (jeg bruker dette)
  • 1 ss usøtet kakaopulver
  • Ca. 2 dl melk (jeg bruker ekstra lett melk, men bruk gjerne andre typer melk eller kokosmelk)

Oppskrift

Kjør alle ingrediensene i en blender eller stavmikser til du har en jevn, kremet masse. Juster med mer eller mindre melk frem til du har ønsket konsistens. Hvis du ikke synes milkshaken er søt nok kan du tilsette litt honning, men jeg synes den er best som den er. Dette avhenger både av egen smak og av hvor modne bananer du bruker. Du kan også bruke fersk banan, men jeg synes at frossen banan gir milkshaken ekstra god konsistens.

Ha milkshaken over i et stort glass, topp den eventuelt med litt peanøtter eller noe annet godt, og nyt med god samvittighet! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg