Kylling med pasta, cherrytomater og vårløk

En enklere rett skal du lete lenge etter, men fy søren så godt! I dag var jeg utrolig sulten da jeg kom hjem fra skolen, og for en gangs skyld hadde jeg faktisk ikke planlagt hva jeg skulle ha til middag. Det eneste jeg hadde gjort var å ta opp en kyllingfilet fra fryseren, for det visste jeg at jeg hadde lyst på. Resultatet ble en “man tar det man har”-pastarett med kylling. Denne retten tar ikke lenger tid enn den tiden det tar å koke pasta!

Ingredienser

  • 75g fullkorn tagliatelle (bruk den pastaen du liker best)
  • 1 kyllingfilet
  • Meierismør til steking
  • Krydder: jeg brukte chili explosion, pepper og paprikapulver
  • 1/4 – 1/2 vårløk, finsnittet
  • 4 cherrytomater
  • Soyasaus
     

Oppskrift

Begynn med å sette på vannet til pastaen. Mens du venter på at vannet skal koke opp gjør du klar de andre ingrediensene: skjær kyllingfilet i passende biter, finsnitt vårløken og del cherrytomatene i to.

Kok pasta etter anvisning på pakken. Smelt litt smør i en stekepanne og la pannen bli god og varm før du har i kyllingen (pass på så ikke smøret brenner seg). Krydre kyllingen mens du steker den. Ha over finsnittet vårløk og stek noen minutter før du har i cherrytomatene og lar dem steke med de siste minuttene. Ha over litt soyasaus og rør godt i pannen så smakene blander seg skikkelig. Sil av vannet fra pastaen, ha i en liten klatt smør og rist godt på kjelen. Smøret setter god smak, i tillegg til at det hindrer pastaen i å klebe seg. Ha pasta og kyllingen på en tallerken og server. Enklere blir det ikke!

Retten smaker godt som den er, men neste gang vil jeg prøve å steke noen limebåter sammen med kyllingen, og kanskje  også drysse over litt frisk koriander for et mer asiatisk preg. Prøv deg gjerne frem! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg