“Dip” av cottage cheese

Jeg liker å eksperimentere litt og prøve ut nytt tilbehør ved siden av middagen. Denne gangen laget jeg en slags “dip” som jeg selv syntes ble ganske god. Jeg brukte mager cottage cheese, men du kan gjerne erstatte dette med kesam, yoghurt, rømme eller creme fraiche. Bruk det du liker best, for dette er selve basen. Selv foretrekker jeg egentlig rømme eller creme fraiche, men i mangel på begge deler ble det altså cottage cheese denne gangen. Det fungerte likevel overraskende bra! Jeg moste cottage cheese med en gaffel for en få en litt mer dip-aktig konsistens.

Friske urter og fersk ingefær er (dessverre) ikke noe jeg alltid har i hus, men krydder kan også gjøre nytten. Her har jeg satt opp to varianter. Som du kan se består den ene av krydder, mens den andre består av “ferske” ingredienser. Selv holder jeg en knapp versjon nummer 2, men versjon nummer 1 er absolutt full av gode smaker den også! Smak deg frem til den balansen du selv ønsker mellom de ulike smakene.

Dippen har mange bruksområder! Her har jeg brukt den til samosa, men den er også god til for eksempel potetbåter, fisk eller fugl.

Versjon 1:

  • Mager cottage cheese 
  • Hvitløkspulver 
  • Chili explosion 
  • Malt ingefær
  • Tørket koriander 
  • Havsalt

 

Versjon 2:

  • Mager cottage cheese 
  • Finhakket hvitløk 
  • Finhakket chili 
  • Revet ingefær 
  • Frisk koriander 
  • Havsalt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg