Caffè Mocca med hint av appelsin

Caffè mocca er en klassiker i seg selv, men har du prøvd å tilsette litt appelsinsmak? Jeg har blitt veldig glad i kaffe (i alle varianter), og har alltid vært svak for kombinasjonen av sjokolade og appelsin… Så da jeg fant denne oppskriften var jeg ikke sen om å prøve ut caffè mocca med appelsin. Og resultatet? Supergodt! All ære til enestaaendemat for idéen, men har har du min variant. Oppskriften passer til et stort glass.

Ingredienser

  • 1 espresso (evt. sterk kaffe)
  • 1 ts freia originalkakao
  • 1/2 ts sukrin gold (evt. honning, brunt sukker eller annen søtning)
  • 1-2 ss ferskpresset appelsinsaft
  • Ønsket mengde og type melk (jeg brukte 1,5 dl ekstra lett melk)

Oppskrift

Ha kakaopulver og ønsket mengde og type søtning i et kaffeglass, hell over espressoen og rør godt. Rør inn ønsket mengde appelsinsaft. Varm opp melken. Du kan bruke en melkesteamer, men har du ikke dette går det også fint uten. Jeg pleier å bruke en visp og piske kraftig til melken skummer seg. Enkelt og greit, og like godt (selv om det kanskje ikke ser like flott ut). Topp gjerne med et dryss kanel og litt revet appelsinskall og server straks!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg