Havrepannekaker

I dag er det søndag, og hva passer vel da bedre med en god porsjon med pannekaker? Jeg synes at havrepannekaker ofte kan bli litt kjedelige på både smak og konsistens, men disse var skikkelig saftige og gode! Jeg fant oppskriften på bloggen til lindastuhaug, som er en av mine favorittmatbloggere. Oppskriften og hennes tips for gode havrepannekaker finner du her. Oppskriften nedenfor er så godt som den samme, men jeg bruker ikke proteinpulver i mine. Linda anbefaler å bruke original kesam fremfor mager, og det må jeg absolutt si meg enig i, nå som jeg har prøvd begge deler! Pannekakene blir gode uansett, men skal du ha skikkelig saftige, smakfulle pannekaker bør du bruke original kesam. Prøv deg fram og se hva du liker best!

Pannekakene er aller best med en gang, men du kan fint lage dem om kvelden og ta dem med i nistepakka dagen etter. Supergode både med og uten pålegg 🙂 Til 1 porsjon brukte jeg:

Ingredienser

  • 100g kesam (bruk original for skikkelig saftige pannekaker!)
  • 1 egg
  • 50g havremel
  • Et dryss kanel og kardemomme
  • 1/2 ts bakepulver
  • 1 ts sukrin gold
  • Vann til passe konsistens

Oppskrift

Bland alle ingrediensene til røren i en bolle og la den svelle i noen minutter. Har du ikke havremel lager du det enkelt ved å finmale havregryn i en blender/stavmikser eller liknende. Lag gjerne opp en god porsjon med havremel når du først er i gang, så har du til senere. Juster væskemengden til du har en fyldig pannekakerøre.

Stek pannekaker ved middelsvarme. Pass på at pannen er varm før du har i pannekakerøren. Jeg bruker teflonpanne, og bruker derfor ikke verken smør eller olje til steking, men her må du prøve deg frem i forhold til din egen stekepanne. Ha på ønsket pålegg eller nyt dem som de er. Ha en fortsatt god søndag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg