Overnight oats med peanøttsmør og banan

Overskriften taler vel for seg selv. I dag gir jeg dere oppskriften på overnight oats med peanøttsmør, toppet med banan. Frokosten min er alltid den samme, men når det kommer til lunsj er jeg et skikkelig periodemenneske. Nå har jeg en hang-up på overnight oats. Det er jo så utrolig lettvint, skikkelig godt, og kan varieres i det uendelige! Denne oppskriften gir etter min mening en god porsjon som metter godt. Du kan eventuelt halvere den, men da passer den nok heller som et lite mellommåltid spør du meg! Uansett: tilpass mengde etter eget behov. Grøten kan fint stå i kjøleskapet en ekstra dag eller to, så lag gjerne dobbel porsjon når du først er i gang, så har du til dagen etter også 🙂 Oppskriften gir én porsjon. 

Ingredienser

  • 1,5 dl havregryn, lettkokte
  • 100 g mager kesam/yoghurt naturell
  • 1 dl melk
  • 20 g (1 ss) peanøttsmør
  • 1 hel banan til topping
     

Oppskrift

Rør sammen havregryn, kesam/yoghurt, melk og peanøttsmør i en bolle, dekk til og sett i kjøleskapet over natten. Topp grøten med skivet banan og gjerne et lite dryss kanel. Nyt måltidet og nyt dagen! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg