Sportsgrøt

Jeg elsker havregrøt, og det er definitivt den beste frokosten jeg kan få. Selv om jeg liker den enkle versjonen best (havregryn kokt på melk, blandet med cottage cheese), kan det være greit med litt variasjon en gang i blant. Her har jeg erstattet 1/4 dl av havregrynene med sammalt hvete. Dette gir en mykere konsistens og god smak. Oppskriften passer til én person. 

Ingredienser

  • 2 dl melk
  • 1/2 dl vann
  • 3/4 dl havregryn, lettkokte
  • 1/4 dl sammal hvete, fin eller grov
  • Salt
  • Ønsket topping
     

Oppskrift

Ha melk, havregryn og sammalt hvete i en kjele. Kok opp under omrøring. Husk å røre godt så grøten ikke klumper seg. La den stå og trekke på lav varme i 7-8 minutter og smak til med salt.

Topp grøten med det du måtte ønske. I dag brukte jeg eple, rosiner og mandler (+ en overdose med kanel etter bildet ble tatt). 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg