Grønn smoothie bowl

Er det én ting jeg har blitt hekta på i sommer, må det være smoothie bowl (eller mat i bolle, på mer generell basis). En smoothie bowl kan være både mettende, smakfull og næringsrik, alt avhengig av hva du bruker av ingredienser. I tillegg er det noe som er ekstremt tilfredsstillende med at den blir fin å se på i tillegg, i hvert fall for en som spiser med øynene. Denne gangen valgte jeg å bruke spinat og mango som hovedingredienser. Spinaten gir en lekker grønnfarge.

OBS: Denne er ganske “grønn” i smaken, men hvis du bruker en godt moden mango vil den smake mer frukt. Eventuelt kan du velge å tilsette mer mango. Mango kan erstattes med ananas eller annen smaksrik frukt. Til en porsjon brukte jeg følgende:

Smoothie

  • 50g frossen spinat
  • 100g frossen mango/ananas
  • 1/2 banan
  • 50g yoghurt
  • 3/4 – 1 dl melk
     

Topping

  • Gresskarkjerner
  • 1/2 banan
  • Jordbær
  • Kiwi
  • Kokosmasse
     

Oppskrift

Ha alle ingrediensene til smoothien i en kraftig blender, men hold igjen litt på melken. Kjør til du har en jevn og kremet masse og spe eventuelt med mer melk underveis hvis det er nødvendig. Ha smoothien i en bolle og topp med det du måtte ønske. Jeg brukte gresskarkjerner som jeg ristet i en tørr stekepanne sammen med litt havsalt, 1/2 banan, jordbær, kiwi i skiver og kokosmasse. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg