Havresmoothie

Som du kanskje ser, inneholder denne smoothien nøyaktig det samme som favorittfrokosten min. Nå for tiden står jeg opp veldig tidlig om morgenen, og siden jeg helst vil sove så lenge som mulig er det greit å kunne gjøre frokosten klar kvelden i forveien. 

Ingredienser

  • 40g havregryn
  • 10 mandler 
  • 100 g manger cottage cheese
  • 1,5 dl ekstra lett melk 
  • Evt. smakstilsetning

Oppskrift

Dag 1: Kjør havregryn og mandler i en stavmikser til alt er finmalt. Tilsett deretter cottage cheese og melk, og kjør til du har en jevn blanding. Jeg er veldig glad i den rene smaken av kun havregryn og cottage cheese, men tilsett gjerne litt kanel, kakaopulver eller andre krydder for mer smak. En annen mulighet er å tilsette litt revet gulrot (1 liten eller 1/2 stor), kardemomme og kanel. Det gir en smak som kan minne litt om gulrotkake! Kjør alt i blenderen til du har en jevn masse. Ha blandingen over på en lufttett boks eller lignende (jeg bruker en shaker) og sett den i kjøleskapet over natten.

Dag 2: Ta smoothieblandingen ut av kjøleskapet, tilsett iskaldt vann (eller eventuelt melk) og rør godt til du synes du har passe konsistens og nyt!

Du kan også lage havresmoothien samme dag som den skal drikkes, men jeg vil da anbefale og tilsette en neve (ca. 5 stk) isbiter sammen med melk og cottage cheese. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg