Proteinrik vaniljekrem

Jeg har laget meg sunne kaker til lunsj i ulike varianter de siste ukene, og denne kremen er en gjenganger som topping på kakene. Det fine med denne grunnoppskriften er at den enkelt kan varieres etter smak og bruk. Bytt ut vaniljeyoghurten med andre smaker, og vipps så har du en ny krem! Jeg har tidligere postet oppskriften på sitronkremen jeg bruker til gulrotkaken og bærkaken min, og her kommer altså en vaniljevariant. Samme grunnoppskrift, men annen smak. Spis kremen som den er, sammen med frukt og bær, til granola eller bruk den som topping på kaker!

Ingredienser

  • 200g cottage cheese
  • 1 beger (125g) youplait vaniljeyoghurt (eventuelt annen vaniljeyoghurt eller -kesam)
  • Eventuelt søtning hvis du ønsker det
     

Oppskrift

Ha cottage cheese og yoghurt i en bolle og mos sammen med en stavmikser til du har en jevn krem. Jeg synes kremen er søt nok som den er, men tilsett gjerne litt ekstra søtning og vanilje hvis du ønsker det.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg